För det första måste jag säga att jag försöker vara positiv i alla lägen men i fredags när jag fick ett mail, inte ett samtal om att något var fel utan alltså ett mail. Då blev jag riktigt j&vla irriterad. Detta mail kom dessutom 4 minuter i 4 på eftermiddagen, alltså precis när vederbörande skulle ta helg och alltså inte var nåbar längre förrän till måndagen. Vid samma tidpunkt står jag utanför förskolan för att hämta S och sedan åka hem. Nu undrar ni kanske vad som har hänt. Jo så här är det.
Vi och säljaren på HTH som vi beställde köket av i februari hade inte kommunicerat så bra. Vi hade varit tydliga med att vi inte skulle ta vitvarorna från Eksjöhus utan fixa dessa själva. Det som inte hon eller vi tänkte på var att det finns olika standarder på höjd när det gäller kyl/frys. Eksjöhus levererar Husqvarna (180 cm) och vi valde Siemens (186 cm). Det hade nu visat sig att när de skulle montera kylen under skåpen i köket så var kylen 3 cm för hög för att få plats under skåpet. I detta fall så får jag ta på mig det mesta av ansvaret då det är jag själv som har valt ut vilka vitvaror vi ska ha med min kära frus godkännande. Det som gjorde mig mest förbannad var att entreprenören inte slog en signal och hörde av sig om problemet utan nämde problemet i förbifarten när vi mailade honom tidigare under dagen för att se om badkaret hade levererats som det skulle.
När jag väl hade kommit hem med S åkte jag raka vägen till den lokala HTH butiken för att prata med dem om vilka lösningar som fanns på problemet som uppstått. Måste här säga att butikschefen Sara var och är guld värd. Hon tog direkt initiativ och lyssnade verkligen in problemet och kom med raka ärliga besked. Vi bestämde där att vi skulle höras på måndagen för att göra en eventuell nybeställning av mindre skåp som skulle passa för aktuell kyl/frys. På vägen hem ringde jag HTH i Jönköping där köket beställdes för att se om vi var tvugna att köpa köket via dem för att få rabatten från Eksjöhus och den tjejen som svarade där såg verkligen bara problem. Därför blev valet lätt. I måndags var vi tillbaka till Sara och la nybeställningen. Visst, mitt misstag kostade oss en massa tid och ca 2000 kr extra. Men å andra sidan så blir det nu snyggt och vi får handtagen på skåpen som vi vill ha dem. Det blev nämligen inte så med de tidigare skåpen. Så någonstans i stressen över detta så blir det ändå något riktigt positivt ändå. Idag kom för övrigt badkaret också så nu börjar det verkligen närma sig slutet på bygget. Mindre än 3 veckor till inflytt. Det mina kära vänner kan inte bli annat är bra. Ni är varmt välkomna på besök när vi flyttat in.
Med vänliga hälsningar Andreas Dahm
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar